מסלולי טיול ג׳יפים בצפון רמת הגולן

איפה אני באתר? ://מסלולי טיול ג׳יפים בצפון רמת הגולן
מסלולי טיול ג׳יפים בצפון רמת הגולן 2019-03-17T10:12:36+02:00

3 מסלולי טיול מומלצים בצפון רמת הגולן עם פלגי בזלת

מסלול 1: מורדות צפון רמת הגולן – פיקניק על גדות המעייןלהקת עגורים ממריאה בטיול הזריחה למשפחות של פלגי בזלת

כאן נציע לכם מסלול שנוסע רוב הזמן על דרך הפטרולים הסורית אשר קישרה בין המוצבים הסורים עד מלחמת ששת הימים.

המסלול טובל בירוק ובבעלי חיים. השעות הטובות ביותר לבעלי החיים הן כמובן שעות הבוקר המוקדמות והקרירות, שעות בין הערביים והלילה. ניסיון של מדריך מקומי שיודע איפה לפגוש את החיות אף פעם לא מזיק, וגם אז, רצוי להצטייד במעט מזל. בכל מקרה, בטוח שאצלנו בצפון, הסיכוי לזכות במבט חטוף ואף יותר מכך על חיות הבר, הוא הרבה יותר גדול מאשר בדרום הארץ למשל – שם החיות פזורות על שטחים הרבה יותר רחבים.

במסלול נוכל ליהנות מתצפית על הגליל העליון המזרחי, על לבנון ועל עמק החולה, וניתן בהחלט לשלב עם טבילה ואף 'רביצה' קרירה בעין תינה או בעין דבשה.

אורך המסלול: 3-4 שעות לא כולל פיקניק.

למי זה מתאים? לכולם!

מסלול 2: המסלול הדרוזי והרי הגעש בצפון רמת הגולן

מבחינת הנופים, מזג האוויר וגם האווירה, מדובר בקפיצה קטנה לחו"ל בת שלוש או ארבע שעות ומעלה, בלי לשלם מסי-נמל או לעבור בידוק ביטחוני.

המסלול יוצא צפונה ולמעלה מזה מהר אודם, וממשיך להר ורדה המתנשא לגובה של 1226 מטרים והוא השני בגובהו בישראל. (אחרי החרמון כמובן).

הדרך שצופה כל הזמן לגבול הסורי ואל תוך סוריה, עוברת למרגלות הר כרמים ויורדת אל בירכת רם, ועוברת דרך גבעת הצעקות לשעבר וגם דרך מטעי התפוחים והבוסתנים הדרוזים.

במידה ונותר זמן ניתן לרדת בקטע מאתגר במיוחד על יד נווה-אטי"ב, לאתר הקבורה הדרוזי – נבי יעפורי, ולמטעים של בוקעתא על יד מסעדה.

לאורך המסלול כולו תוכלו ליהנות ממזג אויר קריר ונעים גם בשיא קיץ, וממסלולי שלג בחורף. חו"ל כבר אמרנו?

אורך המסלול: לפחות 3 שעות ואפשר לגלוש גם לטיול יום בן 6 שעות.

למי זה מתאים? למי שרוצה להתנתק. אבל ממש.

מסלול 3: ציר המעיינות (או ציר המוסכים) – מים בששון!מים גועשים אחרי הגשמים בטיולי המשפחות של פלגי בזלת

המסלול מתחיל בגשר הפקק שעובר מעל נהר הירדן. מדובר בגשר ביילי שקיבל את שמו מתהליך יבוש אגם החולה בשנות ה-50. אל הנקודה בה עובר הגשר, התנקזו שתי התעלות המלאכותיות שייבשו את החולה בדרכן אל הירדן ונתקלו שם בסכר שנפרץ בתום הפרויקט ואפשר את יבוש האגם.

מגשר הפקק נעלה לבריכת הג'ילבון – היא אחת מהבריכות, אשר בנו לעצמם הקצינים הסוריים טרום מלחמת ששת הימים.

בהמשך נחצה את נחל שוח, נעלה למעיינות הפג'ר, והכל בדרך לא דרך של סלעים ומים זורמים, שזכתה לכן לשמה המפוקפק – 'דרך המוסכים', שכן, בסוף הטיול כולם ממשיכים למוסך לבצע תיקונים שונים… אגדה מקומית מספרת שישנם אף כמה בעלי מוסכים זריזים שהשכילו לפזר כרטיסי ביקור לאורך המסלול…

לפני שתבחרו במסלול זה, ודאו שיש לכם חבר טוב עם ארגז כלים טוב, ווו גרירה עוד יותר טוב.

למי שעוד לא הבין את זה, לאורך המסלול כולו יש הרבה אפשרויות רטובות. לבד מטבילה של הג'יפ, ניתן לטבול גם את כפות הרגלים ואף לשחות בעומק של מטר וחצי בבריכת עין-תינה.

כמה זמן? שעתיים וחצי לא כולל הפסקות ותקלות.

למי זה מתאים? לטבלנים מדופלמים. למי שמחפשים נהיגה מאתגרת. לאלה שנהנים לשחק במקגאיוור ולתקן את הג'יפ בנופים פסטורליים, ולאלה המצוידים בחברים לתחביב או לכל הפחות בכסף פנוי למוסך.

מסלול 4: אזור הבנטל

שינוי גודל גופנים