טיול מיטיבי לכת חגיגת צבעים בנחל זויתן עליון

איפה אני באתר? ://טיול מיטיבי לכת חגיגת צבעים בנחל זויתן עליון

טיול מיטיבי לכת חגיגת צבעים בנחל זויתן עליון

טיול מרהיב בנחל זוויתן מפל מים בריכת משושים ומגוון בע״ח

נחל זוויתן הוא מהיפים והמגוונים בנחלי הגולן ראשיתו במסילים של רכס בשנית והר אביטל אשר בצפון הגולן, והמשכו בהתחתרות מרהיבה בתוך סלעי בזלת שחורה משחור.

חלקו הקניוני מרשים ומרתק את המטייל באין סוף מפלים מפלונים ובריכות נסתרות וכל זה עטוף ומעוטר בהרבה ירק ופרחים. מה שהופך את הטיול בנחל לחוויה מהממת של צבע ומים.

סודו המיוחד של הנחל הוא ריבוי המעיינות החיים בו ואפילו בשיא הקיץ ייעשה המטייל את דרכו לאורך ערוצי מים זורמים וצמחייה ירוקה ורעננה.

הקטע מאוד מומלץ , זוויתן עליון, ממוקם בשמורת יער יהודיה שהיא מהגדולות והיפות בשמורות הגולן. מכוסה בחלקה העליון ביער פארק של אלוני תבור ביניהם ציבורי אבן שחורה (אולי קברים) אופייניים לאזורי בזלת הקרויים "דולמנים". השמורה אוספת לתוכה מלבד את נחל זוויתן גם נחילם איתנים אחרים כמו הדליות , היהודיה ומשושים.
תחילת הטיול בעיקול כביש 9088 בין צומת קצרין (קצביה) לקצרין, במקום נמצא שלט הכוונה, סימון שבילים אדום וחניון קטן למכוניות. המסלול מיועד למשפחות מיטיבות לכת ואורכו כ- 5 שעות. מומלץ מאוד לעבור בתחנת המידע בחניון יהודיה להצטייד במפות הסברים והנחיות להתנהגות בשמורת טבע. באותה הזדמנות תשאירו את אחד הרכבים בחניון שייח' חוסיין ( כביש הגישה אליו יוצא מחניון יהודיה), לשם תגיעו בסוף המסלול.

השביל מיד בתחילת דרכינו מפגיש אותנו עם מסלעות בזלת ענקיות ומוביל אותנו בצמוד לקיר זקוף צבוע בשחור אדמדם. בהמשך, נחצה את הנחל מספר פעמים כשאנו מפלסים את דרכינו בתוך סבך של עצי ערבות, שיחי הרדוף נחלים, שיח אברהם, פטל קדוש נענע משובלת ועוד.

מורדות הנחל, מכוסים בכדורים מעוצבים צבועים בצהוב של שיחי חלבלוב מגובשש, בכתמים סגולים של תורמוס ההרים ותורמוס צר עלים, נוריות אדומות, חרדלים ועוד.

שפע הצמחייה והמים מושכים לשמורה מגוון רב של בעלי חיים ועופות כגון –חזירי בר, זאבים, שועלים, דורבנים, עופות דורסים ומיני דגים כגון בינית גדולת קשקש וחפף החיים בבריכות.

המסלול ממשיך במורד הנחל פעם ממזרחו ופעם ממערבו, נעבור ליד חורשת עצי אקליפטוס שהם שרידי כפר סורי קטן, זה הזמן לפקוח עיניים ולחפש בקיר הסלע את הפרח המרשים ביופיו והדרו- איריס הגולן. זהו איריס הייחודי לגולן בלבד, והגדול והמרשים מבין מיני האיריסים, פורח בצבע ורוד בהיר עם כתמים שחורים.

בהמשך, נגיע לבריכות הקרויות "המשושות", "המשושים של הזוויתן" או "בריכות המשקפיים " בפי המטיילים. שתי הבריכות שכמעט נוגעות אחת בשניה מעוטרות בכתר של עמודי בזלת מצולעים הקרויים בשם כולל – "משושים".

צורה זו ייחודית לאזורי בזלת וקשורה בקצב התקררות הלבה ביציאתה מבטן האדמה.

הבריכות מאפשרות רחצה והתרעננות, אך זכרו שהשיא עדיין לפניכם…

הליכה של מספר דקות יובילו אותנו לתצפית לעבר מפל הזוויתן שנופל מגובה של 27 מטר לתוך בריכה גדולה, אחת משתיים.

בשלב זה נפנה ימינה במסלול שצבעו כחול היורד לעבר בירות המפל. הירידה אורכת 15 דקות ובמהלכה נעזר בסולם ברזל.

מהבריכה למטה נזכה לראות זווית שונה של המפל שנופל בכול גובהו ועוצמתו לעברינו, נוסיף לכך את רסיסי המים באוויר  – והאווירה מושלמת.

יש לזכור שהקפיצה לבריכות אסורה ומסוכנת.

נחזור חזרה בשביל הכחול ונעלה מן הנחל, ונמשיך בשביל זה כחצי שעה עד לחניון שייח' חוסיין, שם מסתיים המסלול.

בשמורה מסלולים נוספים לטיול  בדרגות קושי שונות – פרטים בתחנת המידע בחניון יהודיה.

להתראות בגולן וטיול נעים.

 

By | 2017-02-21T18:16:52+02:00 פברואר 20th, 2017|רעיונות לטיולים בצפון|סגור לתגובות על טיול מיטיבי לכת חגיגת צבעים בנחל זויתן עליון
שינוי גודל גופנים