מסלולי טיול ג׳יפים בדרום רמת הגולן

איפה אני באתר? ://מסלולי טיול ג׳יפים בדרום רמת הגולן
מסלולי טיול ג׳יפים בדרום רמת הגולן 2019-02-14T21:23:29+02:00

2 מסלולים בנחל סמך

טיול ג׳יפים משפחתי לנחל סמך פלגי בזלת

נחל סמך, או בשמו הערבי נחל סאמכ (סאמכ – דג בערבית) הוא הערוץ הגדול ביותר הזורם ברמת הגולן, אבנר המדריך אוהב לקרוא לו: הגרנד קניון של רמת הגולן! נחל סמך הנשפך אל הכנרת, בהחלט מצדיק את התואר שהעניק לו אבנר, והוא יודע להציע לנו מספר מסלולי טיול העונים על צרכים מגוונים – ג'יפאות מאתגרת, תצפיות ונופים משתנים, משפחות עם ילדים וכמובן מים.

לפניכם, שני מסלולים אפשריים בנחל סמך.

 

מסלול 1: נחל סמך תחתון – ג'יפאות מאתגרת זה כאן!

עם תנאי עבירות מעט יותר קשים, המסלול יודע להציע לצד האתגר הג'יפאי גם נופים מגוונים וגם אלטרנטיבה לטיילים החוזרים שכבר 'סימנו וי' על נחל כנף ועל נחל שפמנון… אך ליבם עודו קורא – לשוב אל הגולן!

המסלול משגע ביופיו בעיקר בשעות השקיעה והזריחה אך לא רק, באביב המים זורמים כאן בשפע.

אחת האטרקציות במסלול היא מצוקי הקירטון הענקיים הייחודיים לרמת הגולן, שהרוח והמים שעברו על פניהם, פיסלו בהם ברבות השנים צורות גיאולוגיות מרהיבות ביופיין.

אורך המסלול: כשעתיים.

למי זה מתאים? לנהגי 4X4 מנוסים!

 

מסלול 2: נחל סמך תיכון – אל בריכות המים

מסלול מאד נופי. כמעט לכל אורך הדרך תוכלו ליהנות מיפי הכנרת ומורדות רמת הגולן, ואם לא די בכך, המסלול מציע גם בונוס אדיר כשהוא מגיע אל מפגש הנחלים – סמך ואל על.

הו כאן, כבר תמצאנה לכם בריכות מים שניתן לשכשך בהן! המים הקרירים מגיעים עד הברכיים גם בשיא הקיץ, ועבור מי מבינכם, המחפשים ריענון רטוב ביולי אוגוסט ובצדק! מדובר באופציה לא רעה בכלל.

וכמובן, אי אפשר לשכוח את הפריחה האדירה באביב! תענוג לעיניים!

אורך המסלול: כשעתיים

למי זה מתאים? לגמרי למשפחות וילדים!

 

מסלול 3: המסלול הקלאסי – זהירות מים עמוקים!טיול חוצה נחלים לכל המשפחה בג'יפ של פלגי בזלת

מדובר במסלול העובר במורדות המערביים של דרום רמת הגולן, נחל כנף, נחל שפמנון ובקעת בית ציידה. אם אתה טייל ותיק ומנוסה, סביר להניח שכבר ביקרת כאן.

המסלול מציע נוף מאד מגוון, חלקו העליון של המסלול יותר צחיח, וחלקו התחתון ירוק ושופע מים, אך אבנר מבטיח ששניהם יפים וטובים לעין!

בדרך, הכנרת תסביר לנו פניה ותראינו את מראיה, ונוכל ליהנות חינם גם מחינם שני 'הגלילים' – זה העליון וזה התחתון.

בבקעת בית ציידה ניסע בתוך מים ונוכל להשתכשך ואף לשחות ממש, בבריכות של הנחלים המתנקזים אל הבקעה.

חלק מהבריכות רדודות וחלקן עמוקות, והן מתנות טבע נהדרות הממתינות לנו לאורכו של המסלול.

אורך המסלול: כשעתיים

למי זה מתאים? למשפחות עם ילדים קטנים מוטב לבחור בבריכות הרדודות יותר, ול'טבלנים' המנוסים נמליץ כמובן על הבריכות העמוקות.

טיול לילי ברמת הגולן

ואם שאלתם את עצמכם מה לעשות בערב ברמת הגולן? אבנר אומר שבמקום עוד מסעדה… המסלול הקלאסי נהדר גם בגירסא הלילית שלו, ויש לו לפחות שתי גרסאות כאלה, זו הרכובה וזו המשלבת שעה של הליכה רגלית במים לאור עששיות! אממממ… תודו שיש כאן חומר למחשבה!

 

מסלול 4: הפינה הדרומית הנשכחת של רמת הגולן – לחובבי ההיסטוריה

אופציה לחובבי היסטוריה שפחות תתאים לילדי טאבלט וערוץ הילדים מן המניין… אזור מעלות תאופיק. תאופיק הוא כפר סורי נטוש והוא רק תחילתו של המסלול. לאורך המסלול כולו תוכלו למצוא שרידים ממלחמת העולם הראשונה, השנייה, טרום מלחמת ששת הימים וגם ממלחמת ההתשה.

בכל התקופות מדובר באזור מאד אסטרטגי, תפגשו כאן בנופיה של ממלכת ירדן השכנה, של עמק הירדן ושל הכנרת, ואם מאריכים למסלול בן שלוש ואף ארבע שעות, אפשר ליהנות גם מתצפית על סוריה.

לצד הנופים והתצפיות, נוכל לבקר באנדרטת הטייסים הטורקיים מימי האימפריה העות'מנית, בפילבוקס הבריטי שנשאר כאן מימי מלחמת העולם השנייה, בבתים הסורים המופצצים ממלחמת ששת הימים, ובבונקר 'הנברונים' ממלחמת ההתשה (שם שנתנו למוצב המילואימניקים ששירתו כאן בזמן המלחמה, בהשראת סרט הקולנוע 'תותחי נברון').

בתאופיק אפשר לשלב הליכה קצרה ונוחה בת 5-7 דקות לבריכת מים שניתן להשתכשך בה, הטיולצ'יק הרגלי הזה מתאים גם לילדים, ואפשר בהחלט לעבור אותו בכבוד אפילו בימות הקיץ החמים ביותר שיודעת הרמה.

במסלול זה  ניתן להגיע גם לשכיות-חמדה נוספות שיש בהן מים, ואף לתצפיות על הגבול הסורי ולא רק זה הירדני.

אורך המסלול: בין שעתיים לארבע שעות, תלוי באיזו תוספת תבחרו, אם בכלל.

למי זה מתאים? כאמור בעיקר למבוגרים המתעניינים, ואם חשבתם על טיול משפחתי לרגל יומולדת 70 לסבא או לסבתא, זה המסלול שלכם!

שינוי גודל גופנים